دوره 14، شماره 2 - ( 1389 )                   جلد 14 شماره 2 صفحات 79-108 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jabbari M. The concept of Accident in International Air Transport. IQBQ. 2010; 14 (2) :79-108
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-20-2986-fa.html
جباری منصور. مفهوم حادثه در حقوق حمل و نقل هوایی. پژوهش‌های حقوق تطبیقی. 1389; 14 (2) :79-108

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-20-2986-fa.html


دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده:   (3543 مشاهده)
چکیده کنوانسیون ورشو 1929 و مونترال 1999 درخصوص حمل و نقل هوایی در کلیه پروازهای بین‌المللی و پروازهای داخلی اکثر کشورهای جهان اجرا می‌‌گردند. مطابق ماده 17 کنوانسیون ورشو، که کنوانسیون مونترال هم تغییر مهمی در آن به وجود نیاورده، «متصدی حمل مسؤول خسارات وارد در صورت فوت یا جرح یا هرگونه صدمه بدنی مسافر خواهد بود، مشروط بر این‌‌که حادثه موجب فوت یا صدمه بدنی در داخل هواپیما یا حین عملیات سوار یا پیاده شدن رخ داده باشد». منظور از «حادثه»، «داخل هواپیما» و «حین عملیات سوار یا پیاده شدن» در این ماده چیست؟ این مقاله با توجه به کنوانسیون‌های‌‌ ورشو و مونترال و رویه قضایی دادگاه‌های مختلف، این عبارات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌‌دهد.
متن کامل [PDF 258 kb]   (4074 دریافت)    

دریافت: ۱۳۸۸/۶/۲۱ | پذیرش: ۱۳۸۹/۳/۱۲ | انتشار: ۱۳۸۹/۴/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید