|
پژوهش های حقوق تطبیقی، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۱۹-۱۴۲
|
|
|
عنوان فارسی |
نحوه محاسبه زیان وارده به اموال در خسارت مشترک دریایی بر اساس مقررات یورک آنتورپ ۲۰۱۶ با مطالعه تطبیقی در حقوق انگلستان و ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
خسارت مشترک دریایی که در برابر خسارت خاص قرار میگیرد مبین مفهومی است که بیان میکند: خسارت یا ضرری که به صورت عامدانه و عاقلانه به منظور امنیت مشترک همه اعضای سفر، به اموال موجود در یک سفر دریایی مشترک، وارد میآید باید در میان همه اشخاصی که از این عمل منتفع شدهاند، تسهیم شود که به مجموع این عملیات تعدیل یا ارزیابی خسارت مشترک می گویند. تعدیل خسارت مشترک شامل سه بخش شناسایی عمل خسارت مشترک، ارزیابی خسارات وارده و در نهایت تقسیم و تسهیم آن میان سایرین میباشد. پس از اینکه عمل خسارت مشترک محقق شد وکار تنظیم صورتحساب خسارت مشترک به ارزیاب واگذار شد، او باید پس از احراز وقوع عمل خسارت مشترک به ارزیابی خسارت مشترک و تنظیم صورتحساب خسارت مشترک اقدام کند. برای تنظیم صورتحساب خسارت مشترک دریایی، ابتدا به ارزیابی زیان وارده به اموال پرداخته میشود. زیان عبارتی است که هم خسارات و هم ضررهای وارده را تحت پوشش قرار میدهد. اموالی که در معرض خسارت مشترک دریایی هستند شامل کشتی، محموله و کرایه بار است که زیان وارده به آنان مورد بررسی قرار میگیرد. واژگان کلیدی: خسارت مشترک دریایی، ارزیابی خسارت مشترک، مقررات یورک آنتورپ 2016 |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
خسارت مشترک دریایی ارزیابی خسارت مشترک مقررات یورک آنتورپ 2016 |
|
عنوان انگلیسی |
The approach of adjusting Loss of property in General average according to the York Antwerp Rules 2016 with a comparative study in English and Iranian law |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
General average which is against particular average expresses a concept that any loss or damage has been intentionally and reasonably made or incurred for the common safety to properties in a common maritime adventure should have been contributed among all those who have been benefited from this act. General average adjustment concludes recognition of general average act, adjustment of losses and finally contributing of the loss among others. After that General average act occurred and the Adjusting work granted to the Adjuster, he should issue the General average adjustment after certifying that the General average act had been occurred. For setting up the General average adjustment, he should first adjust the Losses. Losses would cover both damages and losses. properties which are subject to damage are the ship, cargo and freight that their loss is investigated. loss of freight in this chapter will be included in losses to cargo. Key Words: General Average, General Average Adjustment, York Antwerp Rules 2016 |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
General Average General Average Adjustment York Antwerp Rules 2016 |
|
نویسندگان مقاله |
ام البنین رمضان زاده | omolbanin ramzanzade islamic azad university استادیار گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر، مازندران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر (Islamic azad university of behshahr)
محمد عیسایی تفرشی | mohamad isaee tafreshi professor of private law, tarbiat modares university, tehran, iran استاد گروه حقوق خصوصی، دانشکده حقوق، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-12579-3&slc_lang=fa&sid=20 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|